blog blog .

blog

جیر آلکانترا

جیر آلکانترا
تولید کنندگان خودروهای لوکسی مانند پورشه، تسلا و لامبورگینی از این نوع جیر مصنوعی در محصولات خود استفاده می کنند. در گذشته، جیر آلکانترا فقط در ماشین های مسابقه ای و فوق لوکس به کار می رفت. اما امروزه از این پارچه در اتومبیل های مختلف استفاده می شود.

از جیر آلکانترا در چه قسمت هایی از خودرو استفاده می کنند؟

جیر آلکانترا برای فرمان ماشین های مسابقه، دنده ها، صندلی ها و داشبورد به کار می رود. به طور کلی از این نوع جیر می توان در قسمت های مختلف کابین خودرو استفاده نمود.

برای روکش داخلی اتومبیل، آلکانترا بهتر است یا چرم؟

به این سوال نمی توان پاسخ قطعی داد. افراد می توانند مواد و رنگ مورد استفاده در خودرو را بر حسب سلیقه ی خود انتخاب کنند. بهتر است در ابتدا همه گزینه های موجود را ارزیابی نمایند و سپس مورد مناسب را انتخاب کنند. معمولا آلکانترا با دوام تر از جیر می باشد. اما ممکن است به مرور زمان آثار ساییدگی بر روی آن باقی بماند. با این وجود، اگر می خواهید از یک جایگزین پایدار یا گیاهی برای چرم یا جیر استفاده کنید، آلکانترا گزینه ی مناسبی می باشد.

جیر مخصوص سقف اتومبیل

مزایای جیر آلکانترا
1- روکش ماتی که از این نوع جیر تهیه می شود، نور خورشید را به چشم راننده یا شیشه ی جلو بازتاب نمی کند.

2- وزن کمتری نسبت به چرم جیر دارد و با دوام تر از آن است.

3- می توان این نوع جیر را به صورت ضد حریق ساخت.

4- عدم استفاده از پوست حیوانات ( دوستدار محیط زیست)

5- کیفیت بالا ( این ماده را شرکت آلکانترای ایتالیا تولید می کند. جیر آلکانترا حاوی 68% پلی استر و 32% پلی اورتان می باشد. این ماده از نظر فنی و حسی در رتبه بالایی قرار دارد و کیفیت زیبایی شناختی آن را به ندرت در ماده ی دیگری می توان یافت.)

6- تمیز کردن و نگهداری آسان

7- مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و آتش

8- قدرت چسبندگی بالا ( ساختار میکروفیبر جیر آلکانترا موجب کاهش مقاومت اصطکاکی می شود. به این ترتیب می تواند چسبندگی بیشتری در هنگام رانندگی ایجاد نماید.)

معایب جیر آلکانترا
– جیر آلکانترا ظاهر نرمی دارد که با گذشت زمان این حالت از بین می رود. این امر می تواند باعث تغییر رنگ آن شود.

– این نوع جیر، در صورت فرسوده شدن، چربی و کثیفی دست و لباس را جذب می کند.

خودروهایی که با جیر آلکانترا عرضه می شوند:

معمولا از این نوع جیر در خودروهای لوکس و گران قیمت استفاده می شود. البته امروزه در خودروهای بیشتری به کار می رود. از جمله خودروهایی که با جیر آلکانترا عرضه می شوند می توان به خودروهای اسپرت اشاره کرد. البته برخی تولیدکنندگان برای خودروهای غیر ورزشی و لوکس هم از این نوع جیر استفاده می کنند.

جیر مخصوص سقف اتومبیل

روش های تمیز کردن جیر آلکانتارا
برای تمیز کردن این نوع جیر نباید از محصولات تمیز کننده مخصوص چرم استفاده کرد. بهتر است با کمک یک شوینده ی ملایم و برس نرم این کار انجام شود. در ادامه، برای پاک کردن آن از یک پارچه ی سفید مرطوب استفاده نمود. در نهایت پنجره های خودرو را نیمه باز گذاشت تا جیر آلکانترا خشک شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۰:۰۶ توسط:blog موضوع: نظرات (0)